Uczenie się latem – ale po co?

3 min

Zbliżają się długo wyczekiwane wakacje i nadszedł czas, aby dzieci robiły to, co potrafią robić najlepiej – bawiły się! Mimo nadejścia nieco bardziej leniwych, letnich dni nie chcemy, aby cała wiedza, którą dzieci zdobyły w szkole, zniknęła. Podpowiadamy zatem, jak kontynuować naukę podczas wakacji w łatwy i przyjemny sposób!

Mamy nadzieję, że najbliższe tygodnie okażą się słoneczne i będziecie mieli mnóstwo czasu na plażowanie, zabawy na świeżym powietrzu i inne aktywności. Bez względu na to, jak przyjemny może być odpoczynek od szkoły, wiedza jest czymś, co musimy pielęgnować i utrzymywać na odpowiednim poziomie. U wielu uczniów umiejętności matematyczne potrafią zanikać w trakcie wakacji – to bardzo smutna wiadomość!* Połączenie letnich aktywności z nauką poprzez zabawę jest świetnym sposobem na przygotowanie Twojego dziecka na początek następnego roku szkolnego:

  • Wystarczy kilka ćwiczeń w tygodniu: utrzymajcie zdobytą wiedzę na odpowiednim poziomie, grając w gry Alberta przez 10-15 minut kilka razy w tygodniu.

  • Aktywność fizyczna sprzyja nauce! Czy wiecie, że koncentracja wzrasta na około 30 minut po wysiłku fizycznym? Skorzystajcie z okazji, by zrelaksować się po zabawie, grając w jedną z gier Alberta.

  • Wplatajcie naukę w codzienne zajęcia – na przykład korzystajcie z różnych jednostek miary podczas gotowania lub pieczenia.

  • Zainspirujcie się grami i ćwiczeniami z naszych aplikacji! Szukajcie razem angielskich słówek w sklepie spożywczym w Bikko City lub liczcie muszle na plaży wraz z Addim i Matchim.

  • Czas na zamianę ról! Twoje dziecko może na chwilę stać się nauczycielem, który przydzieli Ci zadania, udzieli wskazówek, a także pochwali za dobrze wykonaną pracę. Może nadszedł także czas, by przypomnieć sobie tabliczkę mnożenia?

Albert gwarantuje dobrą zabawę podczas wakacji, a także zapewnia odpowiednie przygotowanie do nowych wyzwań, z jakimi możecie się mierzyć w następnym roku szkolnym. Czas na lato pełne nauki i zabawy!

*Roscigno, V. J. och Ainsworth, J. W. (1992) 'Race, cultural capital, and educational resources: Persistent inequalities and achievement returns', Review of Educational Research, 62(1), s. 1-21. https://journals.sagepub.com/doi/10.3102/00346543066003227 

Zacznij już dziś!