Jako rodzic znasz na pewno to uczucie, kiedy dzieci mają wolne, ale ty sam nie możesz pozwolić sobie na urlop. Właśnie taką sytuację wykorzystaliśmy w Albercie, kiedy to 15 dzieci naszych współpracowników odwiedziło nasze biuro w Göteborgu, aby wspólnie w kreatywny sposób spędzić dzień, łącząc przyjemne z pożytecznym. Weiwei Cao Persson, kierowniczka ds. projektowania produktów w Albercie, opowiedziała, jak wpadła na pomysł zorganizowania takiego dnia i jaki był tego efekt:
Pomysł zrodził się pod koniec lata, kiedy jeden z naszych współpracowników przyprowadził do biura swoje dzieci. Ponieważ bardzo lubią rysować, pomogły nam w zaprojektowaniu wyglądu zabawnego zwierzątka domowego w aplikacji - Mochi. W poniedziałek podczas ferii jesiennych zaprosiliśmy dzieci naszych pracowników do wspólnego spędzenia dnia w biurze w Göteborgu. Używając swojej wyobraźni, pomogły nam w zaprojektowaniu naszego produktu flagowego: Albert Junior!
W jakim celu zorganizowaliście taki dzień?
W Albercie jesteśmy nastawieni na tworzenie aplikacji dla dzieci, zdając sobie sprawę, że nie jesteśmy użytkownikami końcowymi. Zależy nam na tym, aby wszystkie aktywności oferowane przez naszą aplikację były interesujące i przemawiały do dzieci, pobudzając zapał do nauki. Jako osoby dorosłe stoimy przed wyzwaniem zrozumienia świata dzieci - ich myśli, zainteresowań oraz obecnych trendów. Aby temu sprostać i stworzyć produkt, który jest ciekawy i angażuje, zdecydowaliśmy się na podjęcie tego ważnego kroku. Pragniemy "współtworzyć" nasze produkty z dziećmi.
Opowiedz coś więcej na temat warsztatów! Jak wyglądała najciekawsza część dnia?
Dzień był pełen przeróżnych aktywności, np. warsztatów kreatywności, testów użytkowników, między innymi naszych nowych prototypów gier i wielu innych wciągających zajęć. Najlepszą częścią była sesja tańca Bikko dla dzieci i dorosłych. Był to bezapelacyjny gwóźdź programu!
Jak ten dzień podobał się dzieciom?
Bardzo ucieszyło nas to, że taki dzień pełen zajęć zdecydowanie przypadł im do gustu. Naprawdę miło było usłyszeć, że wiele z nich nie może się doczekać kolejnej wizyty w biurze. Co niektóre powiedziały też, że kiedy dorosną, będą chciały pracować w Albercie.
Jakie wrażenia mieli rodzice?
Wielu z naszych współpracowników jest rodzicami, więc możliwość wzięcia ze sobą dzieci do biura podczas ferii to świetna sprawa. Ułatwia to pogodzenie pracy z odpowiedzialnością za opiekę nad rodziną, zmniejsza poziom stresu i umożliwia wywiązanie się ze swoich obowiązków zawodowych.
Uzyskaliście efekty, na jakich wam zależało?
Dzieci przyniosły do biura ogrom energii, a podczas warsztatów kreatywności zebraliśmy ich trafne uwagi. Nasi designerzy UX/UI przyglądali się testom użytkowników, podczas których pilnie robili notatki, poszerzając cenną wiedzę na temat schematów aktywności u dzieci. Umożliwi im to wprowadzenie zmian w projekcie interakcji. Zawsze uważaliśmy testowanie prototypów przy udziale dzieci za bardzo istotny krok w naszym procesie rozwojowym. W ten sposób możemy weryfikować kierunki projektowania gier na wczesnym etapie i uzyskać feedback od naszych użytkowników.
Planujecie ponowne wydarzenia w przyszłości?
Zdecydowanie tak! Włączanie dzieci w naszą pracę i proces rozwoju zawsze był największym priorytetem podczas projektowania aplikacji. To klucz do tworzenia treści dopasowanych do użytkowników, które ponadto będą dla nich rozrywką.